Hjemmekontorfavoritter

Å jobbe som frilans tekstforfatter er noe jeg trives svært godt med. Jeg kan spise når jeg vil, og ingen blir irritert om jeg tar meg ei skive med stinkende makrell i tomat.

I tillegg kan jeg helt uforstyrret ved «vannhullet» (kaffekanna), nyte en hel liter med rykende fersk filterkaffe! På toppen av det hele kan jeg spille høy musikk. Bråkemusikken min.

Ah, hjemmekontorlivet smiler.

Samtidig er det noe med disse knekkebrødsmulene som setter seg nedi tastaturet som liksom fjerner litt av sjarmen med det hele. Også har jeg et problem med stolen. Den er god å sitte på i sånn omtrent 13 og et halvt minutt. En stol er det vel heller egentlig ikke. En plastkrakk fra IKEA til under femtilappen. Du vet, en sånn sak man kjøper når man er nyinnflyttet og i den trua. Trua på at man skal inn og jage på IKEA én gang til, og faktisk finne noe behagelig å sitte på.

Neida, så joda, så.

Jeg har en plass jeg kan jobbe fra hjemme, og det er jeg veldig fornøyd med. I tillegg bor jeg nærme byen, så etter et kvarters sykkeltur er jeg også på biblioteket – som også er i nær beliggenhet til mange av byens små kaféer. Det er det som er det fine med å jobbe frilans.


Likevel lot jeg meg friste av denne artikkelen, med inspirasjonsbilder av fantastisk fine hjemmekontor. Tenk så deilig å jobbe i slike omgivelser! Hvis jeg kunne valgt akkurat hvordan mitt perfekte hjemmekontor skulle sett ut, så måtte det vært en plass med full utsikt til havet eller skogen. Jeg skulle hatt store vinduer og mange hyller i ulike størrelser og former. Her skulle jeg lagt alt som inspirerte meg fra bøker til musikk, kunst, glitrende steiner og grønne planter. I tillegg hadde det vært kjempekult og hatt et gedigent akvarium som var innredet etter en eller annen spennende fantasyfilm eller spill. Bare se for deg et hobbittun-akvarium (jepp, det finnes)!

Hvordan ville ditt drømmekontor sett ut? Legg gjerne igjen en kommentar.

10 thoughts on “Hjemmekontorfavoritter

  1. Jeg skulle definitivt sett utover havet. Eller på en folksom gate så jeg kan titte på alle som vandrer forbi. Men da må jeg ha kontor så høyt oppe at vinduet kan være åpent uten at bråket når inn. Og jeg trenger også sårt en ny stol</3 Skulle også ha pult som var så lang at jeg kan ha både MacBooken og iMacen på den uten problem – og stol med hjul så jeg bare kan suse mellom dem!

    Lik

  2. Helt fantastisk nydelig. Selv om jeg vet at jeg ikke har fokus nok til å jobbe hjemmefra så klarer til og med jeg å se for meg et kreativt liv som frilanser om jeg hadde hatt et hjemmekontor som et av disse 😀

    Lik

  3. Åh, jeg kan drømme meg vekk i kontorbilder i timevis. Så utrolig mange fine hjemmekontor som finnes der ute! Desverre er jeg ikke interiørkompetent nok til å få det halvparten så koselig som dette her.
    Drømmen er et hjemmekontor med en skikkelig heavy skrivepult med en deilig kontorstol og hylle med plass til CD-er og litt bøker. Det må være en fin lampe på pulten, og en vakker kulepenn-holder. Gjerne med litt vintage stil. Og så må det være lyst, gjerne med et fint vindu med utsikt over hage og natur. Sukk!

    Lik

  4. Tilbaketråkk: Stå på | Lisa Skaar Næss

  5. Tilbaketråkk: HJEMMEKONTORFAVORITTER – DEL 2 | Lisa Skaar Næss

Legg gjerne igjen en kommentar

