Slippfest: EVNA

RR1_hale

I går var Marcus og jeg på slippfest til den nyeste og siste boka i serien ravneringene, Evna, av Siri Pettersen.

Arrangementet ble holdt på Gaasa i Oslo, og begynte klokken syv. Jeg har aldri vært på en slippfest før, så jeg visste heller ikke hva jeg kunne forvente, men du kan mildt sagt si jeg ble overrasket. Overrasket fordi jeg ikke visste at fantasymiljøet i Norge var så stort, men også fordi Siri har et så lojalt og trofast publikum. Det hele føltes litt som å være omringet av gamle venner og bekjente. Folk hadde kledd seg ut som de ulike karakterene i boka, og det ble servert både vin og oksehalesuppe.

Les også: Siri får stipend for fantastiske fortellinger

Jeg kjøpte med meg Råta (pocketbok) og Evna (innbundet). I tillegg til mange fine bokmerker – som jeg så sårt trengte – fikk jeg også med en ravneringene tote bag!

Hvis du ikke har lest noe av Siri Pettersen – gjør det. Jeg ble nettopp ferdig med boka Odinsbarn, og jeg elsker den. Jeg er virkelig imponert over den verdenen hun har greid å skape gjennom ord, for ikke å snakke om karakterer! Er du en fan av Tolkien eller fantasy generelt – les bøkene hennes!

Omtale fra forlaget:

«Tenk deg å mangle noe alle andre har.
Noe som beviser at du hører til i denne verden.
Noe så viktig at uten det, er du ingenting.
En pest. En myte. Et menneske.»

Om boka Odinsbarn


Se flere bilder fra Instagram her under hashtag ravneringene.

Jeg fikk dessverre ikke signert noen av bøkene jeg kjøpte, for Siri tok seg god tid til å prate med alle på signeringen. Det ble rett og slett for sent for oss, men det viktigste var at jeg fikk kjøpt bøkene! Også var det utrolig gøy å høre henne og hennes venner snakke. Både om boka, fremtidsplaner, men også om hvem hun er som person, hvordan hun skriver, og at hun er et over gjennomsnittlig produktivt menneske (hallo, tre bøker på tre år!)

Les også: Norrønt ekko i norsk fantasy

Jeg gleder meg masse til å lese både Råta og Evna. Noen som har lest Råta?


Forsidefoto: Link her. Resterende bilder, Marcus Gundersen.

3 thoughts on “Slippfest: EVNA

Legg gjerne igjen en kommentar

