Fotosafari: Tufteparken og Vollen Marina

Vollen_høst_foto-19

På søndag var Marcus og jeg på tufteparken ved Risenga, og en tur innom en koselig kafé ved Vollen Marina med utsikt utover Oslofjorden.

Risenga tuftepark er en utendørs aktivitetspark laget av Lasse Tufte i 2012. Her har Marcus og jeg vært et par ganger i år, og det er veldig moro når man begynner å få litt dreisen på ting. Mange av apparatene minner veldig om de man hadde på barneskolen, og jeg kan minnes jeg kunne slenge meg rundt som om det var ingen ting. Det kan jeg ikke nå lenger – men kanskje med litt trening? Øvelse gjør mester!

Vollen er et fantastisk flott område med båthavn, båter, kafeer, museum, strender og nisjebutikker. Her er det god utsikt til Oslofjorden, og alle båtene som glir forbi. Da vi tilslutt fant en ledig kafé, tok vi oss en kopp kaffe og delte et stykke med marsipankake. En perfekt avslutning på en avslappende helg.

Hvordan har helgen din vært?

4 thoughts on “Fotosafari: Tufteparken og Vollen Marina

Legg gjerne igjen en kommentar

