Luke 11: 3 gode podcaster

tumblr_nxy3kukzde1qlqq7eo1_1280

Jeg er kanskje sent ute, men jeg begynte å høre på podcaster i fjor – og nå går det ikke en dag uten. Jeg er podcasthekta!

Hvis noen noen gang har spurt deg om du tror Adnan er uskyldig, har du mest sannsynlig hørt podcasten Serial. Denne podcasten var også en av de første jeg hørte, og en av de første som fikk meg hekta.  Ikke hørt om Serial? Da har du seriøst gått glipp av noe. Les mer om podcasten her.

Psst: Serial er ute med sesong to nå. Hørte første episode på toget i dag. Dette tror jeg blir spennende! Les hva NRK skriver om den her.

I løpet av ett år har det blitt mange podcaster på lista mi, og noen av de er også norske. Her er 3 av mine favoritter (i tilfeldig rekkefølge):

 Love + Radio

Love + Radio er en podcast som utforsker alle livets ulike gråsoner. Dette er en spennende og ærlig podcast om mennesker og hvordan vi alle er forskjellige. Episodene varer mellom 20 minutter til 1 time. Oppdateres 1–2 ganger i måneden. Produsenter: Host Nick van der Kolk og Brendan Baker. Les mer om podcasten her.

CRIMINAL

Dennne podcasten passer spesielt godt for deg som liker krim, eller likte podcasten Serial. I Criminal får du høre historier om folk som har begått noe kriminelt, eller befinner seg et sted midt i mellom. Ekte folk, ekte historier og ekte følelser. Dette er en podcast som passer kjempegodt til lange togturer eller pendling. Hver episode varer mellom 20–30 minutter, og oppdateres 1–2 ganger i måneden. Produsenter: Phoebe Judge , Lauren Spohrer, og Eric MennelDu kan lese mer om podcasten her.

cover2x

Strangers

Dette er en av de podcastene jeg har hørt på fast siden januar i år, og den oppdateres 1–2 ganger i måneden. Strangers handler om mennesker, forholdet mellom mennesker, kjærlighet og fremmedfrykt. Rettere sagt: «The fear of being strangers.» Det som gjør at dette er en av mine favorittpodkaster er alle de spennende historiene om ulike menneskeskjebner. Du kan lese mer om podcasten her.

Under har jeg lagt ved en SoundCloud av den nyeste episoden:

Har du noen favorittpodcaster? Del gjerne!

Legg gjerne igjen en kommentar

