LØRDAGSLISTE – UKE 2

Kva skal du gjera i kveld?
I kveld skal Marcus og jeg på fotosafari, og forhåpentligvis få noen flotte bilder av snøen. Etter dette blir det nok pai-baking og seriekos ­­med Making a Murderer.

Korleis ser du ut i dag?

Skjermbilde 2016-01-16 kl. 13.01.41

To gode uttrykk:
Jeg kommer bare på to engelske, egentlig. Har skrevet på engelsk på jobben denne uka, og det har vært fantastisk spennende! Der kom jeg over ordene «Nevertheless» og «glooming».

Om du fekk skildra ein perfekt dag, korleis skulle den sjå ut?
Hvis jeg skal komme med et eksempel på en perfekt dag, så var det en sommer for snart to år siden, da Marcus og jeg var ute på havet i Lødingen. Det skjedde nødvendigvis ikke så mye, men det var noe med sola og vinden og bølgene. Vi så lundefugl fly langs havet som et jagerfly av en regnbue. Vi så havørn og måker vurdere hverandre. Hvem skulle angripe fisken vi dro opp av havet?

Det er vanskelig å beskrive, men dagen var så perfekt fordi vi levde i øyeblikket. Og jeg tror det er de dagene, hvor tiden ikke spiller noen rolle, som kanskje er de aller vakreste.

Skjermbilde 2016-01-06 kl. 22.31.34
Bilde fra Lødingen i desember 2015. Les blogginnlegget her. Foto: privat

Kva blir du glad for å høyra at du er?
Flink til å skrive eller reflektert.

Kven saknar du?
Akkurat nå savner jeg min kjære kompis, Leif. Han hadde bursdag i går forresten! Hurra for deg ♥

Noko som er veldig bra å ha?
En liten minnepenn på nøkkelknippet og hudkrem med solfaktor.

Kva er du god på?
Å huske funfacts. Det er mitt partytriks nummer én.

Kva vil du ha?
Sengesett i egyptisk bomull og flere grønne planter.

Kva tykkjer du er morsomt?
Overdramatiske eksplosjon-scener på film.

giphy

Kva er du dårlig på?
Å stå opp tidlig, dra på gruppetimer på gymmen, legge opp masker, legge meg tidlig, lese høyt, ta små porsjoner, forsyne meg to ganger, tørke støv og kjøre moped.

Kva var det siste du skreiv i Notater-appen?
Dette diktet.

Kva var det siste du tok bilete av?
Skjermbilde 2016-01-16 kl. 12.48.24

Kva les du akkurat no?
Flaut å si det, men jeg er fortsatt på Råta av Siri Pettersen. Jeg er så treig på å lese, men jeg elsker boka!

oslo_boksignering_evna_ravneringene-13
Foto: privat


Liste inspirert av hjartesmil

 

7 thoughts on “LØRDAGSLISTE – UKE 2

Legg gjerne igjen en kommentar

