DOKUMENTAREN OM IRIS APFEL

style-icons-iris-apfel2

«MRS LOEHMANN, THE ORIGINAL SAID ‘YOU’RE NOT PRETTY AND YOU’LL NEVER BE PRETTY. BUT IT DOES’T MATTER, YOU HAVE SOMETHING BETTER – YOU HAVE STYLE’.»

Nå som stormen Tor er over oss, blir det nok mye «innetid» for samtlige – i alle fall i de stormutsatte områdene i Norge. Da jeg gikk hjem fra jobb i dag regnet det allerede sidelengs, og jeg opplevde å få regn inn i ørene mine. Det er ikke hver dag man opplever.

I den anledning ønsker jeg å komme med en Netflix-anbefaling (til deg som har det). Her om dagen så jeg en helt fantastisk dokumentar om et av verdens største moteikoner – Iris Apfel (94).

Se bildeserien: 20 ganger Apfel kledde seg bedre enn oss

For en fantastisk dame. Fargerik, original, full av liv, ærlig, tøff, klok og vakker. Det som virkelig fascinerte meg med denne dokumentaren var blikket hennes. Blikket for verdens skjulte skatter i form av tekstiler, møbler, ringer, klær, interiør og smykker.

Og hun forklarte det så fint gjennom tanker jeg har hatt selv. Ikke bare når det kommer til shopping, men når man finner og ser ting i livet som rører ved noe i deg.

For meg kan det være fargen på en stein, følelsen av et stykke stoff, lukten av en parfyme eller lyden av fingeren over et glass av krystall.

gallery-1439832587-hbz-irisapfel01

Er du opptatt og interessert i mote, og beundrer mennesker med en god historie å fortelle, er dette absolutt en dokumentar du bør se i helga.

tumblr_nocko3bzh01rchkzlo1_500

tumblr_nocko3bzh01rchkzlo2_500

7 thoughts on “DOKUMENTAREN OM IRIS APFEL

Legg gjerne igjen en kommentar

