LØRDAGSLISTE – UKE 5

HVA HAR DU GJORT DENNE UKA?

Skjermbilde 2016-01-31 kl. 21.49.28
Bilde fra ishockeykamp i Askerhallen. Go Frisk Asker!

Jeg har jobbet masse, shoppa litt mer enn jeg burde, vært på ishockeykamp, pilka, vært på avskjedsfest, gått på ski, fyra bål og vært på besøk til Kongsberg ♥

BESTE INNKJØP?

Skjermbilde 2016-01-31 kl. 21.49.40
Disse skoene fra Michael Kors på 50 prosent ♥

NOE DU KAN ANBEFALE?

Filmen Jagten, 2012 (IMDb 8,3), også kalt The Hunt. Filmen fikk i sin tid en 5-er av Birger Vestmo i Filmpolitiet.

«Av og til får jeg lyst til å reise meg i kinosalen og rope til figurene på lerretet!

Regissør Thomas Vinterberg gjør meg farlig sint med sitt intense drama Jakten, der Mads Mikkelsen spiller en av sine sterkeste roller. 

Historien er av typen man kan relatere seg fullt og helt til, men håper man slipper. Denne filmen tok tak i meg, rystet meg, rørte meg, og gjorde meg rasende og tankefull.»

– Birger Vestmo, Filmpolitiet

Filmen finner du på Netflix.

Skjermbilde 2016-01-31 kl. 21.52.39

Skjermbilde 2016-01-31 kl. 21.54.01

NOE DU HAR LYST TIL Å GJØRE

Jeg kom over disse bildene av såkalte «gemstone»-såper, og fikk så utrolig lyst til å lage noen selv! Noen som har erfaring med å lage såpe? Min mor, søster og jeg lagde det da jeg var liten, men jeg husker ikke helt hvordan – bare at det var veldig moro!

Ta en titt på såpene på Etsy

UKAS ØNSKELISTE:

winterwhite1-640x960
Jakka på dette bildet ↑ 

DIN SISTE SELFIE:

Skjermbilde 2016-02-03 kl. 21.43.24

NOE KREATIVT DU GJORDE

Tegnet litt denne uka og uka før. Det er så utrolig deilig å tegne, men det blir gjerne noen måneder mellom hver gang jeg tar frem blyanten. Det er veldig leit, for jeg slapper så utrolig av når jeg først setter meg ned.

Skjermbilde 2016-01-31 kl. 22.13.55

NOE PRODUKTIVT DU GJORDE

Når vasket du sminkekostene dine sist? Jeg kom på at det var nesten fem måneder siden sist gang jeg gjorde det, og det er alt for lenge siden. Egentlig bør man vaske sminkekostene sine én gang i måneden. Dette for å rengjøre kosten fra:

  • gamle sminkerester (som kan smitte av på «look-en» din)
  • døde hudceller (yup, nasty men sant)
  • bakterier (som igjen kan føre til uren hud)
  • oljer

Les mer her for flere tips

Klikk på de ulike bildene for en beskrivelse av hvordan man enkelt kan vaske sminkekostene sine hjemme ↑

Hvordan har din uke vært?

 

 

Legg gjerne igjen en kommentar

