JEG ER BLITT LUNSJVEGETARIANER …

veggis3

… og jeg storkoser meg! Per dags dato har jeg vært det i snart fem måneder. Vet ikke om «lunsjvegetarianer» er utarbeidet begrep som finnes engang, men jeg bestemte meg da jeg begynte i den nye jobben.

Bygget som kontoret vårt befinner seg i har en svær felleskantine i kjelleren. Den deler vi med bedrifter som Vertikal Helse, DDB og Strix – bare for å nevne noen – så her er det flere som får god mat. Hver dag er det flinke kokker som lager mat til oss, og hver dag lager de egne vegetaralternativ til de som er vegetarianere. Å være lunsjvegetarianer ble med andre ord et lett valg for meg.

Jeg mener, bare se på bildene under …

Jeg sier ikke dermed at alle skal eller bør bli vegetarianere eller lunsjvegetarianere. Absolutt ikke.

Lyst på noe digg? Prøv vietnamesisk nudelsuppe (pho)

Her er jeg litt som politimester Bastian: Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil. Fotballag, religion eller hva man spiser, er med andre ord noe man ikke skal prakke på andre – og det mener jeg virkelig. Folk er folk, og spist er spist.

Det jeg derimot ber om, er at alle kan gjøre seg opp noen tanker. Dessuten er det ingen som har vondt av litt ekstra grønt på tallerkenen. I alle fall ikke jeg.

Trenger du matinspirasjon? Ta en titt på disse grønne oppskriftene

tumblr_ncjrflszwm1to9009o1_500

Hvilke tanker har du gjort deg om det å spise mer grønt og litt mindre kjøtt? Kunne lunsjvegetarianer vært noe for deg?

5 thoughts on “JEG ER BLITT LUNSJVEGETARIANER …

  1. Så digg med vegetaralternativ hver dag 😀 Her skorter det litt på den fronten, så kjører mer veggis hjemme enn på jobb ^^ Men funker det og 😀

    Lik

  2. Elsker begrepet! Selv er jeg en av de som så gjerne skulle, men syns det er vanskelig.
    En sik løsning er jo helt genial! 🙂

    Lik

Legg gjerne igjen en kommentar

