BEDRE SENT ENN ALDRI, SI

Jadda, jadda. Jeg vet at det er tirsdag, og at det er litt sent å poste bilder fra helgen. Men tiden fra søndag har gått så fort, og plutselig var blåmandagen over med et brak.

Denne helgen skjedde det så utrolig mye også. Marcus og jeg var i Tønsberg. Vi tok med UP-en* på vår aller første «langtur», og besøkte noen venner av oss fra universitetet i England. Der spiste vi (I shit you not) verdens beste burger. Jeg får vann i munnen bare av å tenke på maten, liksom. Hvis du noen gang skal til Tønsberg sentrum for en matbit, så må du ta turen innom Kverneriet. Ferdig snakka.

adam
Bilde fra konserten på søndag. Sentrum scene, Adam Lambert.

grid 1_lisa
(T.v.) Designbok fra Breakfast. Bringebærcider fra Mack på Kverneriet. Kjøkkenet til Breakfast. Marcus og meg foran Oseberg-skipet. (T.h.) Pushwagner-bilde fra bokhylle på Breakfast.

breakfast
Bilde fra Breakfast med vinkel fra shuffleboardet.

Har du forresten vært borti en stående bordgrill? I helgen fikk vi prøve det for første gang, og det var kjempemoro! Akkurat den type bordgrillen de hadde ble dessverre forbudt for noen år siden, fordi den kan være brannfarlig (noe som makes perfect sense fordi det nærmest er en «åpen» flamme i midten). Men det var så kos, dere! Litt som å ha et leirbål inne i stua. På mange måter kan bordgrillen minne om en kebab-maskin (sånn grillspyd med stenger som snurrer). Vi hadde på alt fra grønnsaker til sopp, kjøtt og ost på toppen. Etter hvert som de ulike «grillspydene» rundt grillen fikk varmet seg opp, begynte osten på toppen å smelte nedover maten. MUMSALARM!

Jeg skal absolutt holde øynene åpne for den bordgrillen neste gang jeg er på loppis. Det var der de vi besøkte hadde funnet den, nemlig. Hvis ikke, kanskje vi må ta til takke med en sånn raklet-greie? 90-tallet er på vei tilbake ♥

Vi var også en tur innom jobben til hun vi besøkte. Hun jobber som grafisk designer i Breakfast. Visste du at de har kontor inni en gammel kirke? Det var utrolig kult! I tillegg hadde de et shuffleboard midt i rommet. Og det slår aldri feil.

Og på søndag ble jeg bedt på konsert, fordi den opprinnelige billettholderen ikke var helt i slaget, og det var jeg jo selvfølgelig med på!

Hvordan har helgen din vært?

 

*Volkswagen E-up (elbil).

2 thoughts on “BEDRE SENT ENN ALDRI, SI

  1. Litt av ei helg dere har hatt. Nostalgi er ikke dumt nei. Til sammenligning er min helg er til å grine av med nesa i lommetørkleet og hostesaft på nattbordet. 🤒

    Lik

Legg gjerne igjen en kommentar

