VELKOMMEN TIL VERDEN, LILLE VENN

Skjermbilde 2016-05-01 kl. 21.12.25

Skjermbilde 2016-05-01 kl. 21.12.40

Skjermbilde 2016-05-01 kl. 21.12.15

Skjermbilde 2016-05-01 kl. 21.11.58

PART_1462119021525

Denne helga gikk like fort som den forrige. Jeg har spist middag med bestemor og bestefar, gått Ollebakkene med mamma, og gjort ferdig humlekassene for våren.

Jeg kan med hånden på hjerte si at den har vært innholdsrik helg – på en helt spesiell måte. Jeg har nemlig vært med på lamming! Min kjære barndomsvenninne (som jeg for øvrig har kjent i snart 25 år) er født og oppvokst på gård. Da jeg var liten pleide jeg stort sett å være med på lamming hver gang sjansen bød seg. Ettersom jeg har vært i militæret, studert i Oslo og England, var det mange år jeg gikk glipp av lamminga, men nå fikk jeg vært med igjen!

Jeg blir like forundret hver gang – for det er litt magisk. Og noe av det første lammene jeg tar imot ser, er meg, det er en veldig spesiell følelse. Å vite at jeg kan gjøre en forskjell. Være en forskjell for dem. Et liv blir til i løpet av et par sekunder, og minutter etterpå ramler de ned på den kalde halmen, tar sine første, skjelvende skritt mot moren og finner mat. Dyreriket er forunderlig og vakkert.

Som du kanskje skjønner, så har det vært en ganske så magisk helg. Hvordan har helgen din vært?

 

One thought on “VELKOMMEN TIL VERDEN, LILLE VENN

  1. Herlig kjære du ! Min helg kan overhodet ikke måle seg med din, men middagen med deg var helgas høydepunkt. Det er vanskelig å tenke på at du snart drar nordover som trekkfuglene. Trøsten er at trekkfuglene returnerer samme vei!

    Lik

Legg gjerne igjen en kommentar

