INSTAGRAM HAR ENDRET LOGOEN SIN

instagrams-nye-logo
Slapp av! Det er ikke farlig. Bare veldig, veldig stygt. Her er det du trenger å vite om Instagrams nye design.

Nei, det er ikke en ny logo som har poppet opp på mobilen din. Det er bare Instagram som har skiftet «ham». Gode, gamle insta som har vært uforandret i så mange år har plutselig endret logo – til folks overraskelse og avsmak (inkludert min egen). Fra å ha en Polaroid-liknende logo med mange smådetaljer har de nå byttet til et mer fargerikt og minimalistisk utrykk.

de nye logoene

Foto: Skjermdump/Instagram

Oppdateringen til Android og iOS ble sluppet i går kveld. Bare et par timer etter nyheten gikk internett «bananas», ifølge Mashable. Og folk reaksjoner her hjemme i Norge lot heller ikke vente på seg.

Les også: Stor motstand mot «nye» Instagram (VG)

Med på Instagrams vårrengjøring (?) følger også de tre andre insta-appene «Boomerang», «Layout» og «Hyperlapse». Nå er alle i samme design og stil, om ikke annet.

Det er innsiden som teller, eller?

Det er også skjedd noen endringer inni selve appen. Uttrykket er blitt «enklere», som de selv beskriver det i en bloggpost.

«Vi føler at fargene skal komme direkte fra samfunnets bilder og videoer. Vi har tatt vekk fargene og støyen fra overflaten hvor innholdet til brukerne skal være i fokus», skriver designsjef i Instagram, Ian Spalter.

Selv synes jeg (og en drøss andre på internett) at fargevalget streng talt kanskje har tatt inspirasjon fra noe helt annet …

new-instagram-logo-02-600x315

Hva synes du om det nye Instagram-designet?

Advertisements

Legg gjerne igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s