FOTOMARATON 2016

A photo by chancema. unsplash.com/photos/7bc0i0t4pRoI helga var jeg på fotomaraton i Kasfjord i regi av Harstad Fotoklubb.

Jeg hadde helt glemt det: kjærligheten jeg har for foto. Å fange øyeblikkene. For alltid. Bruke hjernen, trimme kreativiteten og lete etter det «perfekte» bildet. Fargene, konturene i naturen, i bybildet. Verdens mønstre og linjer. Lyset og mørket. Alt kan fanges innenfor bildets ramme, og det er noe magisk og veldig personlig over det. Hvordan et menneske ser verden, eller setter den i en firkant.

Jeg hadde helt glemt hvordan et skikkelig bilde kan få meg til å føle. Det var så fantastisk moro, og jeg skulle ønske jeg kunne vise bildene mine til dere, men de kan ikke publiseres før etter konkurransen er kåret.

En ting er sikkert. Jeg skal begynne å spare og investere i noe skikkelig utstyr. Også til det store spørsmålet: Nikon eller Canon? Kom gjerne med din anbefaling.

Forresten. Visste du at en fototur til Lofoten og Nord-Norge koster omlag 23 tusen? Det er litt fint å tenke på at jeg bor her da. Det får meg til å føle meg litt privilegert når gradestokken dropper nærmere null enn det som burde vært lovlig i september.

Hvordan har helgen din vært?


Foto: Unsplash

6 thoughts on “FOTOMARATON 2016

  1. Nikon! Haha! Veldig små forskjeller på Canon og Nikon, MEN da produsentene gikk over til digitalt endret ikke Nikon foten på objektivene! Det vil si at du kan bruke analoge linser til digitale kamera – og det blir ofte veldig kule bilder av det 😀 Jeg har arvet alt av pappas analoge utstyr, og bildene ser faktisk mer analoge ut. Har du i tillegg et kamerahus med autofokusmotor kan du bruke AF med det analoge utstyret. Liker tanken på å finne linser til noen hundrelapper på Fretex som fortsatt passer mitt digitale hus (Y)

    Lik

Legg gjerne igjen en kommentar

