LESELØVE, JEG?

# Bok mottatt av Aschehoug Forlag

skjermbilde-2016-09-14-kl-08-45-03
Foto: priv.

Jeg har bestemt meg. Jeg skal bli en leseløve. Da jeg var liten var jeg aldri den som leste raskest, verken høyt eller lavt.  Å lese handler om å skape sin helt egen historie, i sitt tempo, i sin tid, i eget hode. Og her må man bruke de små grå, for ingen ting kommer gratis. Ordene er oppskriften, men det er du som må sørge for at kaka blir bakt. Flaks at jeg har voldsom fantasi, da.

Vil du følge med på hva jeg leser, så har jeg lagt til en widget nederst på høyre side i side bar-en på bloggen. Kanskje leser vi samme bok? Det hadde vært kjempehyggelig hvis du kunne tenke deg å diskutere den med meg.

Skjermbilde 2016-09-14 kl. 09.01.39.png
Foto: priv.

Boka jeg leser nå heter Akademiet, og er den første boka i serien Oppdrag Mars, av Jørgen Brekke. For øyeblikket er jeg litt over hundre sider inn i boka, og det er kjempespennende å bli dratt inn i den fremtidsverdenen – og Norge – som Brekke har skapt i denne sci-fi-serien. Jeg gleder meg til å lese enda mer. Lover å holde dere oppdatert!

Hva leser du for øyeblikket?

6 thoughts on “LESELØVE, JEG?

  1. Nå har jeg jeg nettopp begynt å lese PROFETEN av Khalil Gibran. Den er først utgitt på engelsk i 1923, og det er profeten Almustafa, som det står i omtalen; taler klokt om de evig mennesklige problemer,om kjærlighet og ekteskap, barn, om kunsten å gi, om sorg og glede, om arbeid,kjøp og salg, lovgivning, frihet, fornuft og lidenskap, om å kjenne seg selv, om LIVSSTANDARD .

    Lik

Legg gjerne igjen en kommentar

