UPDATE: JEG ER BLITT (KATTE-)MAMMA!

Innlegget inneholder en adlink (merket #adlink)

Møt abyssineren (N) Mayas Pride Oscar – 15 uker og en skikkelig villbass! 

Han er skremmende lik en hund i oppførselen sin og veldig smart. Jeg har flere ganger opplevd at han setter seg opp og knurrer hvis han hører noe skummelt. Det kan ofte være lyder som kommer utenfra eller fra naboens gang. Da løper han bort til meg, kikker mot lyden, knurrer og kikker tilbake på meg igjen. Det er akkurat som om jeg kan høre han si det: «Hørte du det, mams? SKUMMEL LYD! *stor hale* Men ikke vær redd, jeg passer på deg!»

Du kan lese mer om abyssiner-rasen her

Oscar er en pus som fort blir lei av leker når han skjønner meningen med den, så vi må jobbe mye med å finne andre ting han kan leke med og utforske for at han ikke skal kjede seg. Her er dusjen blitt til god hjelp, ettersom han elsker å jakte på vanndråper. Heldigvis er han også veldig glad i å være med på ting, og det stimulerer nysgjerrigheten hans godt. Oscar er med på det meste – spesielt når mams bretter klær! Da hjelper han meg med å drepe de slemme sokkemonstrene!

skjermbilde-2016-11-23-kl-13-15-41

Tar en hønekatteblund med paps, men paps sovnet først – selvsagt.

Vi har også begynt å trene på å gå i bånd med sele, være i bur i bilen og i en (katte-)ryggsekk. Han er så flink og modig og tøff! Han blir fortsatt litt redd når vi går i sele ute og det kommer biler, men han begynner å bli veldig bra! Dessuten er det kjempegodt for energinivået hans – som er skyhøyt. Å være ute stimulerer alle sanser, og sånt blir man sliten av altså!

skjermbilde-2016-11-23-kl-11-47-19

Oscar og hans første tur i bånd på verandaen. Litt skummelt – mest moro!

Er du like (katte-)gal som meg kan du følge hverdagen hans på Instagram @oscar_of_the_north

Og dere, jeg vil ikke være den crazy catlady-dama (joda, litt så) som tvinger deg til å lese om katta hennes. Så, vær så snill, fortell meg hva du synes om slike type innlegg. Blir ikke så ofte tenker jeg. Bare sånn av og til.

skjermbilde-2016-11-23-kl-13-09-59

Bilde 1: Oscar etter noen minutter med søvn – trøtt i trynet og litt grinete. Bilde 2: Oscar i sitt nye «kloreslott» fra nettbutikken Horze (#adlink).

Har du spørsmål om rasen eller noe annet? Spør gjerne!

14 thoughts on “UPDATE: JEG ER BLITT (KATTE-)MAMMA!

  1. Tilbaketråkk: ÅRETS BESTE (OG VERSTE): 2016 | Lisa Skaar Næss

  2. Tilbaketråkk: NYTTÅRSFORSETTER BASERT PÅ SUNN FORNUFT | Lisa Skaar Næss

Legg gjerne igjen en kommentar

