2016: MITT ÅR I BØKER

Innlegget inneholder adlinks og sponsede elementer. Se etter merket #adlink

akademiet-av-jorgen-brekke
«Akademiet», Oppdrag Mars. Forfatter: Jørgen Brekke. Foto: priv. (spons)

I år har jeg lest og (eller) lyttet til 11 bøker. Det er helt sykt. For det første er det ny personlig rekord, og for det andre – hvorfor  har jeg ikke lest mer tidligere?

Det er nok to grunner til at jeg har lest mer, hvis vi ser bort fra at jeg (mer eller mindre) er blitt voksen, og for første gang i livet ser en skikkelig verdi ved selve aktiviteten «å lese».

  1. I år inngikk jeg et samarbeid med Aschehoug Forlag hvor jeg leser og anmelder bøker for dem. Les min første bokanmeldelse: AKADEMIET
  2. Jeg har inngått et samarbeid med lydbokappen Storytel – og bruker selv appen flittig (#adlink). Les min første lydbokanmeldelse: ET HELT HALVT ÅR

mitt-aar-i-boeker

Har du konto på GoodReads? Legg meg til som venn, da vel!

skjermbilde-2016-12-13-kl-14-06-59

boekene-jeg-har-lest-i-aar

boekene-jeg-har-lest-i-aar-2

En ting er sikkert. Målet for 2017 er minst 15 bøker – enten om jeg leser eller lytter til dem. Også har jeg som mål å skrive flere anmeldelser. I år fikk jeg kanskje bare skrevet en 5–6 stykker.

Hvordan har ditt bokår vært, og hva er den beste, eller verste, boken du har lest/lyttet til?

8 thoughts on “2016: MITT ÅR I BØKER

  1. Godt jobba! Lydbok har jeg også tatt opp igjen i år. Genialt da man gjør kjedelige plikter som å vaske opp osv. Jeg synes det er vanskelig å velge en favoritt, men «Kjærlighet i koleraens tid» av Gabriel Gárcia Márquez, «Hjulskift» av Vigdis Hjorth, «Åndenes hus» av Isabel Allende og Napoli-serien av Elena Ferrante er alle bøker jeg kan anbefale!

    Lik

  2. Dette året har i grunn ikke vært noe til leseår for meg. Jeg fikk barn i mars, og han har krevd sitt på godt og vondt, så bøker har utgått. Men jeg har hørt litt på lydbok, for det er noe som passer bra å gjøre i bilen eller mens jeg strikker. Har hørt to bøker på lydbok, nemlig Inferno av Dan Brown og Den ene pluss en av Jojo Moyes 🙂

    Lik

  3. Tilbaketråkk: NYTTÅRSFORSETTER BASERT PÅ SUNN FORNUFT | Lisa Skaar Næss

Legg gjerne igjen en kommentar

