ÅRETS BESTE (OG VERSTE): 2016

En uoffisiell kåring av mine beste og verste ”årets” for 2016

PS: Kopiér gjerne lista mi for å lage din egen kåring! Link meg blogginnlegget i kommentarfeltet mitt slik at jeg kan ta en titt.

MUSIKK

Årets album: ANTI (Deluxe).

Årets sang: The Sound Of Silence med Disturbed. Fra albumet Immortalized.

Årets mest spilte sang på (min) Spotify: Consideration av Rihanna, SZA. Fra albumet ANTI (Deluxe).

Årets musikalske oppdagelse: Falluja, med albumet Dreamless.

Årets konsert: Dream Theater.

FILM, TV, SERIER OG SPILL

Årets kinofilm: Star Wars: Rouge One.

Årets film: The Revenant.

Årets tristeste nyhet: Alan Rickman dør. Da han døde skrev jeg dette innlegget.

giphy7

Årets fineste nyhet: Det skal lages filmatiske versjoner av Disneys Mulan og Løvenes Konge!

Årets skrekkfilm: Lights Out.

Les også: TOPP 10 SKREKKFILMER (OPPDATERT!)

Årets serie: Stranger Things (Netflix), tett etterfulgt av Westworld (HBO).

Les også: ANMELDELSE AV WESTWORLD –SESONG 1

giphy1

giphy

giphy3

Årets mobilspill: Pokémon Go.

Årets spill: The Witcher 3: Wild Hunt (selv om det er fra 2015).

BØKER, BLOGG OG TEKST

Årets bok: «Et helt halvt år», av Jojo Moyes.

Les også: LYDBOKANMELDELSE: “ET HELT HALVT ÅR”

Årets sitat: «For a guy with three hearts, you are not very nice.» – Dory, fra filmen Finding Dory.

giphy8

Årets mest leste blogginnlegg (på bloggen min): Dette betyr emojiene ved siden av Snapchat-kontaktene dine.

Årets beste måned (på bloggen min): November. Da hadde jeg hele 8927 (!!!) unike besøkende, og de leste gjennomsnittlig 1,3 innlegg.

PERSONLIG

Årets fineste dag: Jeg har hatt veldig mange fine dager i 2016. Men på topp tre ligger nok søndagen i januar da Marcus og jeg gikk rundt Semsvannet. Det er forresten helt rart å tenke på at vi bodde i Asker for bare noen måneder siden.

Jeg husker også veldig godt da bestemor, mamma, Marcus og jeg gikk til toppen av Keipen i Harstad, eller da jeg i juni (?) slo fiskerekorden min og fikk meg en ørret på 2,6 kg! Okei, det er nok den fineste dagen. Jeg grein av glede, og kan ikke huske sist jeg gjorde det.

skjermbilde-2016-12-14-kl-15-30-11

Årets drikk: Pepsi Max og teen til Lipton, Pleasure Collection.

Årets middag: Bacalao på restauranten Bacalao! Det bare MÅ oppleves.

Årets sinnekoker: Mannegruppa Ottar – og alle de fjolsa av «mine venner» som er medlem der.

På en god andrepass kommer vedkommende uten sjel som valgte å forlate marsvina sine på en gressplen uten mat og vann fordi h*n skulle på ferie (se bildet under).

skjermbilde-2016-12-14-kl-15-28-57

Årets møte: Eh, da jeg møtte damene mine i SnapKollektivet, vel! Fy flate for en flott gjeng – faktisk min aller første, skikkelige girl squad(goals)!

skjermbilde-2016-12-14-kl-15-40-19
Foto: Milla (som også er i SnapKollektivet). Les bloggen hennes her.

Årets tristeste: Å forlate verdens fineste kollegaer på EvokedSet. Fy flate for en fin gjeng!

Årets verste hendelse: Vel, det må være alt dritet som har skjedd bilrelatert. Først krasjet noen inn i meg, og noen måneder etterpå ripet jeg opp bilen da jeg skulle (sinne)rygge …

Årets beste hendelse: Da jeg hentet lillegull, Oscar, i Oslo. Jeg var ENDELIG blitt (katte)mamma!

Årets beste ferieminne: På Santorini med Marcus, på toppen av en takrestaurant – hvor vi hadde førsteradsbilletter til en av verdens vakreste solnedganger (se bilde nederst t.v.).

santorinibilder_1

Årets overraskelse: Da jeg vant Sunn Fornuft-prisen 2016 i kategorien Årets Beste Innlegg. Tenk at jeg vant a! Det er bare så sykt. Jeg er fortsatt litt stum av overraskelse.

lisa-skaar-naess-vant-aarets-beste-innlegg-2016
Foto: Kvinneguiden.no

Årets skuffelse: Da Trump vant presidentvalget og blir USAs neste president.

Årets oppdagelse: GoodReads (hvorfor har jeg ikke visst om dette før?) og lydbokappen Storytel (#adlink). OG – sist men ikke minst – makrell i tomat. Hallo? Jeg har så mye makrell i tomat å ta igjen.

Årets ”dette klarer jeg meg godt uten”: Klementiner. Seriøst. Hva er greia?

Årets lærdom: Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Virkelig. Alt blir bra tilslutt. Alltid.

10 thoughts on “ÅRETS BESTE (OG VERSTE): 2016

  1. Åh. Du asså. Så fint. Tror jommen eg ska kopiera detta te et innlegg imårå. LOVED THIS. Glede meg te å se deg igjen, du va lika hærlig som eg hadde forestilt meg. Ønske deg og dine et knakanes godt nyttår, kjarleik ❤

    Lik

    • Det må du bare gjøre! ❤ Takk det samme – og håper virkelig det blir noe av den photoshooten! Det hadde vært så moro. Drømmen min hadde vært en cosplay-shoot, men jeg har ikke noe kostyme som er bra nok enda. Godt nyttår, Milla! ❤

      Likt av 1 person

  2. Tilbaketråkk: NYTTÅRSFORSETTER BASERT PÅ SUNN FORNUFT | Lisa Skaar Næss

Legg gjerne igjen en kommentar

