TEST AV LYDBOKAPPEN: STORYTEL

Blogginnlegget inneholder adlinks. Disse er merket med #adlink

test-av-lydbokappen-storytel

Jeg har testet den populære lydbokappen til Storytel i tre måneder – her er min dom.

Jeg er blitt veldig glad i å lytte til lydbøker. Det hele startet vel egentlig da jeg jobbet i Asker, og pendlet til jobb med NSB. De har nemlig en app hvor de som har kjøpt billett – eller månedskort – får gratis lydbøker. Den gang da kunne jeg bare høre på månedens lydbok, og det var ikke alltid det var i min smak eller sjanger. Derfor begynte jeg å se etter en lydboktjeneste da jeg flyttet til Harstad (dessuten finnes ikke NSB her oppe).

Jeg ble kjent med Stortel for første gang gjennom TV-reklame, og bestemte meg for å prøve en måned gratis – som de fortsatt har tilbud på (#adlink).

I denne anmeldelsen av lydboktjenesten, Storytel, skal jeg forsøke å gi et så presist bilde av appen som jeg kan, og hvilke opplevelser jeg har hatt av tjenesten i løpet av mine tre måneder med lytting – det er tross alt blitt noen timer.

Faktisk, når jeg tenker meg om, tror jeg det er blitt nærmere 75 timer (!).

Her er noen av lydbøkene jeg har anmeldt på bloggen:

Det er en del ting jeg liker ved Storytel som app, også er det en del ting jeg helst skulle sett var annerledes.

Her er seks negative og positive ting med Storytel:

 

Har du noen erfaringer med Storytel, eller kanskje du bruker en annen lydbokapp?

PSST! Trykk her for å prøve Storytel gratis i 14 dager! (#adlink)

 

 

13 thoughts on “TEST AV LYDBOKAPPEN: STORYTEL

  1. Jeg er helt avhengig av Storytel! Håper de fortsetter å utvikle seg i en positiv retning, med tanke på de negative punktene du lister opp. Jeg savner også en del bøker, som f. eks Harry Potter og en god del andre. Så håper utvalget vil bli bedre og 🙂 Men jeg elsker muligheten til lydbøker på streaming!

    Likt av 1 person

  2. Jeg har prøvd gratis i 14 dager, og syns det fungerte veldig bra! Supert på reise og på stranda. Men fort gjort å sovne når man hører på, for noen av stemmene er litt søvndyssende, haha. Også syns jeg det er litt vel dyrt. Men hadde det vært rimeligere ville jeg fortsatt abonnementet tror jeg! 🙂 Kommer nok til å kjøpe for 1 mnd av gangen når jeg skal på lengre reiser, og heller lese papirbøker i hverdagen:)

    Likt av 1 person

    • Ja jeg er helt avhengig! Det er veldig avslappende, og hjelper absolutt hvis man vil sovne :-p Da er det bra at man har den sove-funksjonen – så spiller den ikke av hele natta liksom. Det er nok HIMMELEN på ferie å høre på lydbok ja. Slipper å myse i sola og masse sand i boka (i-landsproblemer <3).

      Lik

  3. Sjekket hjemmesiden deres nå, og det er masse av Robin Hobb der inne! Perfekt! Akkurat nå har jeg mer enn nok å lese på, men må prøve det ut en gang. (Og forsidene til lydbøkene er mye finere enn de jeg har sett andre steder, heldigvis. Hehe.)

    Lik

  4. Jeg har ikke testet Storytel enda, for øyeblikket abonnerer jeg på Audible, som jeg synes har et utrolig godt utvalg av bøker. Eneste negative er at det er ganske dyrt, og der føler jeg Storytel er bedre. Men, jeg er ikke så interessert i norske bøker på lydbok og tror derfor Audible passer meg bedre, men må jo nesten teste Storytel også, nå.

    Lik

      • De har noen andre språk også, tror jeg, som spansk og tysk. Men i hovedsak er det engelsk, ja. Det er Amazon sin app, med et fantastisk stort utvalg 🙂

        Lik

Legg gjerne igjen en kommentar

