HVORDAN FÅ SMILEFJES PÅ FACEBOOK

Jeg har flere ganger latt meg irritere over at jeg ikke har emojies (smilefjes) på Facebook når jeg er på en datamaskin. Facebook-etikettene holder liksom ikke helt mål. De kan fungere godt til svar på kommentarer, men egner seg ikke til så mye annet.

Derfor ble jeg kjempeglad da jeg fant ut at det faktisk er mulig med emojies! Dessverre bare til Mac, vel og merke. Har du en lysende epleskrott på datamaskinen din er du derfor en del av emojies-klubben – og jeg skal lære deg hvordan.

Har du Windows 10 finnes det en slags «emoji-funksjon», men den er ikke i nærheten av den Mac leverer. Se hvordan du får smileys til PC her

Skjermbilde 2016-04-20 kl. 22.12.54

NOTE: For å få smileys må du ha den nyeste versjonen av Mac-operativsystemet OS X (versjon 10.11, også kalt El Capitan).

Slik gjør du det:

Kontroll (ctrl) + Kommando (⌘) + mellomromtasten

Skjermbilde 2016-04-20 kl. 22.27.59

Del gjerne med en fellow Mac-bruker!

10 kommentarer om “HVORDAN FÅ SMILEFJES PÅ FACEBOOK

  1. Tilbaketråkk: DETTE BETYR EMOJIENE VED SIDEN AV SNAPCHAT-KONTAKTENE DINE | Lisa Skaar Næss

  2. Tilbaketråkk: Hvordan legge til emojis på Facebook?

Legg gjerne igjen en kommentar